Sosyal Medya Pazarlamasında En İyi 4 Uygulama

Sosyal Medya Pazarlamasında En İyi 4 Uygulama
Sosyal Medya Pazarlamasında En İyi 4 Uygulama.

Bugünlerde herkes en az bir tane sosyal medya hesabına sahip. Sosyal medya yerel ürün yada hizmet aramada başvurulan ilk kaynak olma özelliğine sahip, bu nedenle işiniz için sosyal medya stratejilerinin çalışması çok önemli. Yine de sosyal medya kampanyanız başarılı olduğunda nasıl başarıya ulaştığını yada müşterilerinizin ne istediğini umursamadan başarılı olmayacağını bildiğinizde kampanyanızı nasıl değiştirebilirsiniz ? Yanıt 2016'nın sosyal medya pazarlamasındaki en iyi 4 uygulamanın analizinde yatıyor olabilir.

Sosyal Medya Pazarlamasında En İyi 4 Uygulama

Kaliteli Trafiği Arttırmak için Demografik Bilgileri Kullanın

Trafik ve kaliteli trafik arasında fark vardır. Web siteniz günlük binlerce trafik alabilir, ancak gelen trafik içerik ile etkileşimde değilse aslında SEO sıralmasında aşağıya iniyorsunuz. Sosyal medya söz konusu olduğunda kaliteli trafik eşsiz kullanıcıların oluşturduğu sitelerden geliyor. Diğer bir ifade ile 6,000 farklı kullanıcıdan gelen 6,000 sayfa görüntülemesi küçük bir gruptan gelen 60,000 görüntülemeden daha iyidir.

Youtube sitesinin istatistikleri etkileşim kuran ziyaretçi sayısının oldukça yüksek olduğunu göstermektedir.  Bunun nedeni Youtube'un görsel ve ilgi çekici videolar merkezli olmasıdır. Buna ek olarak, YouTube geniş bir demografik tabana ulaşabildiği için en popüler sosyal medya ağıdır. Facebook, Twitter ve diğer sosyal ağların aksine Youtube yaş sınırlaması ve diğer kısıtlamaları barındırmamaktadır. Herkes burada izleyeceği bir şeyler bulabilir, 4 yalşında bir çocuk ebeveyni ile PBS izleyebilirken, son teknolojiyi kullanmak isteyen bir vatandaş video kursları arasında gezinebilir.

Web sayfanız için kaliteli trafik oluşturmak istersiniz, geniş bir demografiye hitap etmeniz gerekir. Bu iyi bir gruba hitap edemeyeceğiniz anlamına gelmemektedir, demografik olarak tabanınız yayılmak zorundadır.Sonuçta en popüler Youtube videoları belirli kişileri hedeflemektedir. Ancak, ideal kitle tek bir kişi olamaz. Oluşturduğunuz içerik yeterli değişkenliğie sahip olmalı ve tüm müşterilerin ilgisini çekebiecek kalitede olmalıdır.

Sosyal Referanslara Dikkat

Sosyal tavsiyeler kulağa nasıl geliyorsa tam olarak öyledir. Hiç bir web sayfası binlerce referans ile başlamaz. Gerçek hayatta arkadaşlık etmek gibi inşası zaman alır. Yani, sosyal referanslarınızın avantajını kullanarak özel içerikler üretebilirsiniz. Kitlenizin nasıl bir içerik istediğini öğrenmek için çevrimiçi anketler düzenleyin, bültenler ve eposta bildirimlerini kullanının, gerekirse birebir iletişime geçin. Ayrıca, hangi tarz içeriğe çekirdek kitlenizin yanıt verdiğini bulmalısınız. Kitleniz görselliğe önem veren bir demografi içeriyor ise daha fazla fotoğraflara odaklanmalı, video ve Pinterest yada Instagram gibi sosyal medya stelerine odaklanmalısınız. Eğer kitleniz okumaya önem veriyor ise blog gönderilerini kullanınız, blog gönderileri yayınlayın, fotoğraflara başlık ekleyin yada Snapchat yada Twitter hesaplarına odaklanmalısınız.

Sosyal referanslardan gelen rakamlar her zaman en önemli faktör olmayabilir, unutmayın. Sahre-a-Holic çalışmasında Youtube kadar belli sektörler için Google+ ve Linkedin ağlarınının da önem derecesinin yüksek olduğu ortaya çıktı. Araştırmacılar ziyaretçilerin ilgilendikleri içerikte ortalama 3 dakika vakit geçirdiklerini tespit ettiler. Bunun nedeni olarak Google + ve Linkedin'in istenilen içeriğe ulaşmakta geniş bir içeriğe sahip olması gösterildi. Örneğin, Google+ kullanıcıları aşk suçları ve benzer toplulukları bulabiliyor, Monk yada NYPD Blue gibi. Eğer benzer içerikler düzenlerseniz daha fazla soyal medya trafiği çekebilirsiniz.

Gerçekçi ve Maliyet-Etkin Strateji Yürütün

Sizin için harika görünen bir sosyal medya stratejisi iyi bir başlangıç olmayabilir. Bir çok işletme sahibi yaptıları planının işleyeceğinden çok emin oldukları için bu hataya düşmektedir. Bunun nedeni sosyal medyada kendinizi ispatlama istediğinden ve her sosyal medya stratejisini denemelerinden kaynaklanmaktadır. Aksine, Başlamadan oturup ilk önce sosyal medya stratejisinin hazırlanması gerekir. Denemek için bir yada iki yeni strateji belirleyin yada işe yaradığına inandığınız eski startejinizi geliştirmek üzerine odaklanın. Gitmeniz gereken kaynağı bulmak için çalışanlarınız ve yatırımcılarınıza danışın ve daha çok çalışarak sizin için doğru olanı bulun. Ek olarak, hedeflerinizin ölçüleblir olduğundan emin olun. "Çevrimiçi kitap pazarlamasında lider olacağız" ölçülebilir bir hedef değildir, çünkü iledir tanımlamadınız yada o yolda ilerliyorsunuz. Daha iyi bir hedefleme şu şekilde olabilir ; " Biz her hafta Y tipi içerik merkezli X sayıda gönderi oluşturacağız. Bu bize Haziran 2016'da Z miktarda kitap satışı sağlayacak."

Stratejilerinizi Bir Sonuca değil, Birden Fazla Sonuca Göre Oluşturun

Kitleniz ile konuşmak, işinizi geliştirmeye başlamak için harika bir yoldur. Çekirdek kitlenizin yayınladığınız içerikler hakkındaki fikirleri sizi yönlendirecektir. . Sosyal medya stratejilerinizi sonuçları ile yedeklediğinizden emin olun.  Ekibiniz pazarlama konusunda uzman olmalı, trendleri çok iyi takip etmeli, içerik stratejisine sahip olmalı ve finansal planlama ile diğer faktörleri iyi hesaplamalılar. Düzenli olarak güncel raporları  ve oluşturdukları içerikleri nedeni ile paylaşmalarını isteyiniz. Son olarak, pazarlama ekibinizin işinizi farklı açılardan değerlendirme konusunda eş zaman ayırdığından ve sosyal medya pazarlamasında en iyi uygulamaları kullandıklarından  emin olun. Ekibiniz tüm finansal planlamalara hakim ancak yeterli içerik stratejisine sahip değilse, büyüme fırsatlarına özlem duyacaksınız.